Trzy po trzy

W sobotę wieczorem poszedłem do baru. Przez chwilę rozmawiałem z kolegą, który zapytał się co właściwie robię. Ja na to że jestem grafikiem. Czym konkretnie się zajmujesz zapytał. W odpowiedzi starałem się nakreślić temat bierzących projektów. Tym samym uświadamiłem sobie, że mojemu rozmówcy nic to nie mówi. Koniec końców doszedłem do wniosku, że ciężko jest ubrać w słowa definicję zawodu projektanta graficznego / grafika, a może tylko ja tak mam. Ale nie taką książkową tylko prawdziwą z krwi i kości bo przecież chcąc wyjechać komuś ze słowami typu: jestem wizualnym dziennikarzem (moja ulubiona mini definicja) skazuję się na wzrok niezrozumienia, w najlepszym przypadku. Kolega jest prawnikiem. Kiedy to słyszymy możemy sobie wyobrazić mniej więcej co robi w dni powszednie od 9 do 5. Jednak kiedy Kowalski słyszy słowo grafik pojawia się pustka ewentualnie coś związanego z … może plakatem albo kwestiami bliżej lub dalej związanymi ze sztuką, grafiką warsztatową, rysunkiem. Pewnie też chciałby obejrzeć Twoje dzieła, a kiedy już w końcu pokażesz mu np. znak, który ostatnio zaprojektowałeś pomyśli, że kiepski jesteś. Ok, czyli określenie grafik jest za szerokie w pasie aby używać go w kontekście projektowania graficznego ponieważ umieszczamy w jednym brzuchu ludzi od np. projektowania informacji i osoby dłubiące w linoleum.

Hola hola, więc jesteś projektantem graficznym. A co właściwie robi taki projektant i czym różni się od zwykłego grafika? To pewnie tylko takie hipsterskie określenie tych co władają Photoshopem i mają urządzenia z jabłkiem.

Ps. 1. Jakiś dziwny ten post, taki napięty i nieskładny. Sorry, moje pióro jest ostatnio cięższe niż zwykle.

Ps. 2. Zaniedbuję trochę Śmietnik i piszę rzadziej niż, rzadko. Do tego nie pokazuje projektów. Co wcale nie znaczy, że się lenię. Obecnie 3/4 rzeczy, nad którymi pracuje to projekty Fajnych Chłopaków, które są w trakcie produkcji. Jak wyjdą napewno dam znać. Pozdrawiam serdecznie!

Ps. 3. Może to też efekt częstego przemieszczania się i braku stabilizacji, nieważne. Dobranoc.

Leave a Reply

