Kreatywne aplikacje

Od kilku tygodni jestem posiadaczem iphone’a. Uważam to użądzenie za nieziemski wynalazek. Między innymi z powodu sklepu z app’sami. Są tam przepastne ilości aplikacji, które zamienią jabłko w maszynę dostarczającą nam kreatywnych informacji, pomysłów, zabawy i wielu innych. Dzięki nim również iphone staje się niezwykle pomocny przy projektowaniu. Znakomitym przykładem jest myPantone app, która zapewnia nam wgląd we wzorniki firmy, istnieje również możliwość przesyłania palet mailem do klientów czy bezpośrednio do komputera.

Jestem wielkim fanem apple jako firmy i ich produktów. Jednak nie jest to ślepe zapatrzenie w ich logo i CEO. Zdaję sobie sprawę z tego, że na rynku istnieje sprzęt o lepszych parametrach, że istnieją firmy bardziej otwarte na swoich klientów i inne technologie (np.flash). Nie znam jednak drugiej firmy, która współgra z branżą kreatywną na takim poziomie, która jest tak mocno z nią związana i w końcu, której produkty wydaję mi się są obliczone na twórczy użytek.

Kolejną kwestią jest jakość i design. Wiele firm prześciga się w kopiowaniu patentów apple jednak nie widziałem jeszcze laptopa lepiej zaprojektowanego od macbooka czy telefonu od iphone’a. Kochajmy swoje jabłka!

Poniżej przygotowałem listę applikacji, które przez czas użytkowania udało mi się wykopać z app store.

Word Clock- piękny typograficzny zegarek potrafiący za pomocą liter wyrazić każdą godzinę. Istnieje również możliwość pobrania w wersji wygaszacza ekranu.

The Typography Manual- kompedium wiedzy na temat typografii w telefonie!

DO– aplikacja Design Observer a w niej tonu artykułów pisanych przez światowej klasy designerów, podcasty, wywiady itp.

NodeBeat- coś pięknego. Stowrzona dla pobudzania zmysłów. Świetna graficzna forma plus dźwięki, nad którymi sami panujemy.

Computer Arts Visualator- zaprojektowana przez zespół CA aplikacja służąca do tworzenie bardzo ciekawych form graficznych.

myPantone- wspominałem o niej wyżej. Jednak z moich ulubionych.

FontCombos- problemy z  zestawianiem czcionek właśnie się skończyły. Jeśli ktoś ma problem z dobieraniem kontrastowych krojów. FontCombos przychodzi z pomocą i oferuje setki zestawień. Do wyboru do koloru.

What The Font- widzimy ciekawy font, nie znamy nazwy, robimy zdjęcie, otwieramy aplikacje a ona zajmuje się resztą!

Font Game- gra, która pomorze poszerzyć nam wiedzę na temat typografii, znajomości krojów i poszczególnych elementów liter.

ShotTheSerif- zręcznościowa gra, w której strzelamy do szeryfów.

Camera+– bardzo fajna aplikacja poszerzająca możliwości naszego aparatu.

iFOUND!- dla wszystkich fanów i uzależnionych od serwisu FFFFound!

Teux Deux- aplikacja z serii To Do stworzona przez SwissMiss. Posiada nawet zakładkę someday, do której możemy ładować sprawy na które nigdy nie ma czasu. Najlepsza w swoim rodzaju.

BDD- Buro Destruct Designer, kiedyś zachwycałem się wygaszaczem o tej samej nazwie teraz sam mogę formować geometryczne formy. Dziękuję BD.

Helvetica vs Arial- gra, w której naszym zadaniem jest rozpoznawanie zdań, wyrazów napisanych Helveticą albo Arialem.

4 comments
  1. bideru said:

    jeszcze 5 miesięcy, jeszcze 5 miesięcy, jeszcze… 5… miesięcy… wkurzyłam się, jak się okazało, że nie 3 xP
    rozumiem, że iphone angielski i masz dostęp do istore’a i nie są to freewareowe zabwki?

  2. rudzki said:

    czekasz na 5? z tego co słyszałem i widziałem to niezbyt ciekawy będzie poza większym wyświetaczem. mam dostęp do appstore, bardzi dużo jest tam darmowych aplikacji a jeśli płatne to naprawdę grosze i można sobie pozwolić

    • bideru said:

      Nie czekam na 5, czekam az mi sie umowa w playu skonczy😛 nie wiem jak teraz, ale do tej pory platne rzeczy z appstora byly chyba niedostepne w polsce? mowie chyba, dawno sie tematem nie intersowalam ;P

  3. dzięki za listę;] mi to się szukać nie chciało, bo tego jest tyle, że zaginęłam w akcji;)

    tyle co mogę polecić to SoundHound (dla mnie mistrzostwo świata), PS Express (przydaje się) i Adobe Ideas. Jeszcze Egg Timer daje radę, bo chociaż dobrze gotuję to przy jajcach na miękko wymiękam;)

Leave a Reply

