Hmmm…

Dzień dobry! Nie potrafię zebrać się do pracy. Dotarło do mnie, że borykam się z wielkim problemem. Chodzi o system pracy, metody według których projektuję. Od kiedy pamiętam zajmowałem się kreacją wizualną. Chodziło jedynie o to żeby “coś” wyglądało dobrze. Kiedyś graffiti czyli przedstawianie jak najlepiej wykonanych liter, kompozycji i kolorów. Dzisiaj projektowanie plakatów, znaków i okładek. Zawsze interesowały mnie jedynie problemy sfery wizualnej.

Nie znałem innego systemu pracy. Podczas nauki nikt nie naciskał na generowanie rozbudowanych idei/ koncepcji/ pomysłów, na których poźniej można byłoby oprzeć dalszą kreację i dowoli ją rozwijać, niezależnie od mediów i przeznaczenia. Liczył się gotowy produkt. Niestety sam też nie rozwinąłem w sobie prawidłowego porządku pracy. Od fundamentów w górę. Dlatego tak wielkie wrażenie wywarł na mnie sposób pracy tutejszych studentów. Tak jakbym w wieku 24 lat dostrzegł, że mam jakiś feler, np: nie mam jednej nogi. Coś jest nie tak.

Zapogramowałem się na tworzenie kilku rzeczy. Moje porfolio to tak naprawdę 2/3 projekty. Reszta to kopie, realizacje oparte na tym samym patencie. Nie bardzo wiem jak wybrnąć z tego dołka. To znaczy wiem, ale ciężko się zmusić. Zburzyć wszystko i zacząć od początku, krok po kroku.

Jednak żeby nie było całkiem pesymistycznie napiszę, że nie z takimi problemami sobie radziłem! Kwestia czasu. Mam nadzieję, że po drodze uda mi się rozszerzyć paletę działań o animacje i www, generalnie o inne media. Między czasie do grona studentów Kingston dołączy kolejny Rudzki (Product Design). Wiąże z tym wielkie nadzieje i już zaczynam węszyć nowe możliwości związane z przeniesieniem projektowania graficznego dwa piętra niżej do warsztatu i tym samym w trzeci wymiar. W trakcie realizacji jest seria trójwymiarowych plakatów. Tak więc wszechstronność i do przodu!

Jak powiedział Wim Crouwel: straightforward, readable, good!

Miłego dnia.

Leave a Reply

