Typo audio // infografika

Wczoraj miałem okazję uczestniczyć w świetnych warsztatach audio/typograficznych. Otrzymaliśmy eksperymentalny wiersz audio napisany a właściwie wyrecytowany przez Neila i Elaine Mills podczas serii wykładów w 1971 zatytułowanych Eksperymentowanie z dezintegracją języka. Naszym zadaniem było przedstawienie wiersza jedynie za pomocą kół i okręgów. Tak żeby każdy mógł go przeczytać.

Na początku rozłożyłem poemat na czynniki pierwsze. Rozpisałem na linijki. Podzieliłem na głosy i rodzaje dźwięku oraz tempo. Ponieważ całość składa się jedynie z  sekwencji czwórek i ósemek postanowiłem przedstawić je za pomocą dużych i małych kół. Cztery to małe koło, osiem dwa razy większe. Głos kobiecy biały kolor, męski czarny. Poziom głosu przynajmniej w moim odczuciu przez cały wiersz utrzymuje się na tym samym poziomie. Ulega ściszeniu pod koniec co zasygnalizowałem co raz krótszymi wersami. Miejsca, w których tempo jest szybsze wysunąłem do przodu. Ponieważ wiersz po transkrypcji zajmuje dużo miejsca podzieliłem do na trzy  30 sekundowe części. Zastanawiałem się również nad sposobem ukazania czasu, w jaki sposób mogę wszystko zapisać. Doszedłem jednak do wniosku, że tradycyjny zapis od lewej do prawej będzie najłatwiejszy w odbiorze. Na końcu powstały trzy ilustracje/plakaty ilustrujące ( nie wiem czy to właściwe słowo w tym momencie) wiersz. Możliwe, iż pociągnę projekt dalej i stworzę książeczkę obrazującą cały proces twórczy. Wiersz można ściągnąć z tej strony. Poniżej reszta. Pozdrawiam

 

 

 

1 comment
  1. bideru said:

    a co a pepsi robi zamiast tigera?😛

    fajny pomysł🙂 a to z kółkami?🙂

Leave a Reply

