streetype

Kilka dni temu uruchomiłem nowego bloga! Streetype jest miejscem poświęconym ulicznej typografii. Zamieszczam tam zdjęcia (wykonane telefonem komórkowym) napisów, liter, tagów, szyldów reklamowych, znaków drogowych, logo firm, ogólnie wszystkiego związanego z liternictwem co przyciągnęło w danym momencie moją uwagę. Na szczęście w Londynie jest tego całe mnóstwo dlatego codzienne wycieczki na uczelnie dostarczają wielu wrażeń. Blog jest również częścią semestralnego zadania pt. Pocket Archive, w którym zostaliśmy poproszeni o gromadzenie czegoś. Brief nie posiada ograniczeń dlatego postanowiłem skupić się na rzeczy, na której punkcie od lat mam obsesję. Ponieważ trzeba zawrzeć aspekt “kieszonkowości” postanowiłem wykorzystać jakże kieszonkowy telefon komórkowy. Za jego pomocą powiększam swój zbiór. Mam nadzieję, że ten projekt przerodzi się z czasem w coś większego, pozwoli na wyciągnięcie kilku wniosków, może odpowiedzi na kilka pytań. Na przykład dlaczego ludzie przywiązują tak dużą wagę do imion/nazw, które możemy spotkać gdziekolwiek się nie popatrzymy? Czy to dobrze czy źle, że świat, który nas otacza jest realną Logoramą? Chociaż osobiście i tak najbardziej interesuje mnie ludzki aspekt liternictwa ulicznego czyli podpisy artystów graffiti, kolejny rodzaj kaligrafii. Czasami na ulicy można znaleźć przepiękne perły liternicze wykonane w pośpiechu. Założyłem streetype ponieważ mam nadzieję, że będę mógł ucieszyć oczy kilku osób. Zapraszam www.streetype.wordpress.com

Leave a Reply

